torstai 10. huhtikuuta 2014

Viimeisiä hetkiä

Nyt on jo melkein kaikki kurssit loppu...enää en mene ehkä ikinä Lepaan tomaattihuoneelle, Hämeenlinnan muutamalle kukkapuutarhalle tai koulun omenatarhaan....jäljellä on vielä muutama taimitarhatunti sekä sidontatunti.  Tänään oli liiketoimintasuunnitelman esitys ja arviointikeskustelu.

Nyt kun on ehtinyt kiireiden jälkeen hieman hengähtää niin toisaalta tuntuu tosi iloiselta että vihdoin tää loppuu, mutta toisaalta taas ihan kauhean surulliselta, koska tiedän että en ehkä näe osaa noista ihimisistä enää ikinä. Ja vaikka meillä ei ole koko kolmen vuoden aikana ollut kauhean hyvää ryhmähenkeä ja olen muutenkin ainut joka asuu Lepaan ulkopuolella kouluaikana, niin kyllä mun noita tyyppejä tulee ikävä...ja opettajia...meidän kuuden hengen ryhmä on vasta nyt loppuvaiheessa tiivistynyt ja tuntuu että tutustuminen jää kesken.

Kaikki kuitenkin asuu niin eri paikkakunnilla että välimatkat on ihan varmasti se syy miksi ei välttämättä enää nähdä. Ja näin on käynyt ennenkin. Sillon kun opiskelin vuoden verran Kälviällä, sovittiin ryhmän tyttöjen kanssa että nähdään tulevaisuudessa. Nyt on kulunut viisi vuotta tuosta ajasta ja olen nähnyt tänä viitenä vuotena seitsemästä tytöstä kahta ja heitäkin vaan muutaman kerran. Monta kertaa ollaan yritetty järjestää luokkakokousta, mutta ikinä ei olla saatu aikaa tai paikkaa sopimaan kaikkien kanssa. Toivottavasti tulevaisuudessa aika olisi ainut haaste tapaamisten järjestämisessä, eikä tarvitsisi miettitä niin paljon myös rahaa.

Tässä muutamia kuvia viimeisiltä kukkatuotannontunneilta:

Hortensioita

Pikkuinen gerbera


Viimeisellä tunnilla laitettiin nuo amppelit roikkumaan tuonne kattoon

Opettaja halusi ottaa meistä saapaskuvan tuleville opiskelijoille näytettäväksi. Siitä tietää että on pian valmis puutarhuriryhmä, kun kaikilla opiskelijoilla on kumisaappaat jalassa työtunnilla:)

Viikonloppuna mun vanhemmat tulee kyläilemään Hämeeseen ja mennään Tampereelle puutarhamessuille. Pääsiäiseksi minä ja P mennään Raumalle mun vanhempien luokse ja tehdään niille kivetys pihalle. Olen suunnitellut niitten pihan uusiksi ja kivetys tehdään nyt etupihan puolelle, istutusalueet syksyllä ja takapiha uudistetaan sitten joskus aikanaan. P opettaa mulle kivetyksen alkeet ja yhdessä sitten rakennetaan se. Jännittävää oppia toikin asia, kun koulussa kiveysten tekoa opetetaan vaan viherpuolenopiskelijoille eikä lainkaan meille viljelypuolen tyypeille.


Äitin ja iskän piha




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti